Studia podyplomowe Rynek i Przedsiębiorstwo w Agrobiznesie - Słupsk

Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy 

www.wsg.bydgoszcz.pl 

Wydział Nauk Stosowanych w Słupsku 

Wydział Nauk Stosowanych w Słupsku 

Cel studiów

Celem kierunku jest przekazanie wiedzy i nabycie praktycznych i społecznych umiejętności pozwalających funkcjonować w obrocie środkami produkcji i zaopatrzenia w agrobiznesie.

Zarówno rynki jak i przedsiębiorstwa związane w agrobiznesem podlegają dynamicznym zmianom, są one wywoływane między innymi, przez przyśpieszający postęp technologiczny, rosnącą liberalizację gospodarki światowej oraz zmiany o charakterze politycznym. Szczególną rolę na rynkach związanych z agrobiznesem odgrywają przedsiębiorstwa zajmujące się szeroko pojętym obrotem produktami rolnymi oraz zaopatrzeniem rolnictwa w środki do produkcji. Działają one w specyficznym otoczeniu rynkowym — współpracują zarówno z gospodarstwami rolnymi jak i, często globalnymi, przedsiębiorstwami z branży chemicznej czy biotechnologicznej. Duże zróżnicowanie podmiotowe środowiska marketingowego, jak i dynamiczne przemiany agro-rynków stwarzają znaczne wymagania dla zatrudnianych pracowników. Powinni oni posiadać nie tylko wiedzę rolniczą ale również nowoczesną wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie rynków, marketingu i funkcjonowania przedsiębiorstwa.

 

Uzyskiwane uprawnienia

Ramowy program

1. Marketing artykułów rolnych

  • Wprowadzenie do marketingu
  • Marketing strategiczny
  • Biznes plan i plan marketingowy
  • Polityka i kreowanie produktu rolnego
  • Polityka cen w przedsiębiorstwie
  • Polityka dystrybucji w przedsiębiorstwie
  • Komunikacja marketingowa
  • Badania rynkowe i marketingowe
  • Zachowania podmiotów rynku rolnego
  • Budowanie relacji z klientem

2. Rynek

  • Nauka o rynku
  • Statystyka dla menedżerów
  • Podstawy prognozowania
  • Rynki rolne na tle międzynarodowym
  • Rynek środków produkcji

3. Przedsiębiorstwo

  • Zarządzanie przedsiębiorstwem
  • Siły sprzedaży w przedsiębiorstwie
  • HR w przedsiębiorstwie
  • Innowacje w przedsiębiorstwie
  • Problemy jakości w przedsiębiorstwie
  • E-biznes

4. Agrobiznes

  • Agrobiznes jako sektor gospodarki
  • Zarządzanie gospodarstwami rolnymi
  • Obrót towarowy w agrobiznesie
  • Produkcja rolnicza (podstawy / lub nowe trendy)

5. Społeczne relacje w biznesie

  • Psychologia i sztuka negocjacji
  • Etyka w biznesie
  • Zrównoważony rozwój

6. Seminarium dyplomowe

Forma zaliczenia

  • test z wybranych zagadnień problemowych
  • praca dyplomowa

Ilość godzin

200 godzin