Cel studiów

Celem studiów podyplomowych jest wszechstronnie przygotowanie słuchacza do podjęcia pracy jako programista aplikacji webowych. Uczestnik posiądzie szeroką wiedzą w zakresie możliwości zastosowania najpopularniejszych technologii realizacji tej klasy systemów: ich zalet oraz ograniczeń.
Absolwent będzie posiadać następujące umiejętności:

  • znajomość HTML/CSS oraz podstaw technik multimedialnych związanych z WWW – w tym umiejętność tworzenia layoutu HTML/CSS na podstawie projektu graficznego, umiejętność tworzenia layoutów na potrzeby urządzeń mobilnych – mobile Web,
  • znajomość JavaScript oraz AJAX (jQuery),
  • znajomość języka C# oraz platformy .NET,
  • podstawowa znajomość zagadnień związanych z relacyjnymi bazami danych oraz znajomość popularnych systemów realizujących mapowanie obiektowo-relacyjne (Entity Framework),
  • znajomość zagadnień związanych z bezpieczeństwem aplikacji webowych i sposobami zabezpieczenia aplikacji przed typowymi atakami,
  • znajomość systemu kontroli wersji GIT

Adresaci

Studia podyplomowe skierowane są do osób, które niekoniecznie ukończyły studia o charakterze informatycznym, lecz pokrewnym np. matematyka, fizyka, ekonometria 3, 4, 5- letnie  (rodzaj ukończonych studiów nie ma jednak kluczowego znaczenia), posiadają podstawową wiedzę z programowania np. w języku C++, C#, Java, PHP, Pascal lub miały styczność z technologiami webowymi.

Ramowy program

1.    Programowanie obiektowe w języku C#

  • przypomnienie podstaw programowania obiektowego (klasy, interfejsy, dziedziczenie, polimorfizm),
  • programowanie obiektowe w języku C# na platformie .NET – elementy różniące C# od innych języków OOP,
  • programowanie asynchroniczne (async i await),
  • zapytania LINQ,
  • wyrażenia lambda

2.    Projektowanie stron internetowych

  • język opisu stron internetowych (HTML),
  • kaskadowe arkusze stylów (CSS),
  • środowiska wspomagające tworzenie interfejsu graficznego (Bootstrap),
  • budowanie responsywnych stron internetowych,
  • podstawy optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO)

3.    Prototypowanie i projektowanie interfejsu użytkownika

  • przygotowanie materiałów graficznych interfejsu,
  • zasady budowy interfejsu użytkownika – ergonomia, przejrzystość, funkcjonalność,
  • wykorzystanie narzędzi do prototypowania i pracy grupowej (Moqups)

4.    Bazy danych

  • projektowanie baz danych (tabele, relacje, klucze),
  • uwierzytelnianie i autoryzacja w zarządzaniu bazą i na potrzeby aplikacji sieciowych,
  • podstawowe instrukcje SQL,
  • widoki i procedury składowane,
  • utrzymanie bazy danych i optymalizacja,
  • kopie zapasowe i odtworzenie awaryjne

5.    Programowanie aplikacji MVC na platformie .NET

  • koncepcja MVC – model, widok, kontroler,
  • strony wzorcowe (master page) i widoki częściowe,
  • współpraca z bazą danych (Entity Framework),
  • operacje na danych (CRUD),
  • walidacja danych użytkownika,
  • uwierzytelnianie lokalne i OAuth 2,
  • globalizacja aplikacji,
  • testy jednostkowe

6.    Programowanie po stronie klienta

  • podstawy języka JavaScript,
  • środowisko jQuery,
  • aplikacje klienckie AngularJS

7.    Zarządzanie projektami programistycznymi
8.    Seminarium dyplomowe

 

Forma zaliczenia

  • egzamin pisemny (test)  z wybranych zagadnień programowych
  • praca dyplomowa

Ilość godzin

202