Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy 

www.wsg.bydgoszcz.pl 

Wydział Nauk Stosowanych w Słupsku

 

Cel studiów

Coaching wizerunku przygotowuje słuchaczy do świadczenia profesjonalnego wsparcia coachingowego na rzecz innych w obszarze związanym z rozwojem osobistym, budowaniem wizerunku, odkrywaniem przez nowych umiejętności i talentów, rozpoznawaniem i zmianą destruktywnych przekonań na swój temat, budowaniem marki osobistej. Kierunek to dwutorowe przygotowanie do pracy z klientem zarówno w obszarze wizerunku zewnętrznego, jak i tego, co stanowi wewnętrzny potencjał klienta.

Kompleksowe przygotowanie do towarzyszenia klientowi w procesie zmian, rozwoju osobistego i odkrywania przez niego wizji własnego wizerunku.

Adresaci

Studia są skierowane do osób, które chciałyby związać swoją pracę z świadczeniem profesjonalnego wsparcia osobom zainteresowanym zarówno rozwojem osobistym, jak i profesjonalnym budowaniem własnej marki. W szczególności kierunek rekomendowany jest dla osób na co dzień zajmujących się w praktyce zawodowej tematyką wizerunku, urody, personal brandingu, mających kontakt.  Zapraszamy również wszystkie osoby posiadające predyspozycje do pracy w charakterze wizażysty/wizażystki i coacha, które planują wykonywanie tego zawodu w przyszłości. Warunkiem niezbędnym jest posiadanie wykształcenia wyższego.

Korzyści dla słuchaczy

  • Zdobycie formalnych kompetencji do wykonywania trzech zawodów jednocześnie – stylisty, wizażysty i coacha, w cenie jednych studiów.
  • Niepowtarzalny rozwój osobisty.
  • Pozyskanie kompetencji w obszarze pracy z klientem na rzecz jego harmonijnego rozwoju, spójnego z jego talentami.
  • Uzyskanie Certyfikatu poświadczającego zdobycie kompetencji na poziomie odpowiadającym, zgodnym z Europejskimi Ramami Kwalifikacji.
  • Korzystanie z treści programowych, niezbędnych podczas ubiegania się o rekomendację PTP.
  • Poznanie innowacyjnego i autorskiego warsztatu pracy stylisty/wizażysty i coacha

Ramowy program

TRENING UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH

Przedstawienie celów szkolenia i jego programu. Autoprezentacja uczestników. Wyznaczenie oczekiwań względem szkolenia. Ustalenie zasad pracy w grupie. Poznanie swojego funkcjonowania w relacjach z innymi ludźmi i z grupą, rozpoznanie wpływu jaki wywiera się na innych i grupę oraz wpływów jakim się ulega.

 

AUTOPREZENTACJA I WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

Język ciała i jego znaczenie. Świadome posługiwanie się mową ciała. Efekt 1 wrażenia. Budowanie wizerunku z zastosowaniem reguł wpływu społecznego. Praca z głosem. Praca z tremą. Planowanie wystąpień. Język perswazji. Budowanie autorytetu. Ćwiczenia pod superwizją.

 

KOMUNIKACJA I PRACA Z KLIENTEM

Istota profesjonalizmu w pracy z klientem. Wyznaczniki jakości. Etapy rozmowy z klientem – nawiązywanie relacji, rozpoznanie potrzeb, przedstawienie możliwości i przyjęcie celów oraz planu działania. Komunikacja jako główne narzędzie pracy z klientem. Schemat komunikacji. Aktywne słuchanie. Empatyczne słuchanie. Bariery w komunikacji i jej uskutecznianie. Typologia klientów. Metaprogramy w obsłudze klienta. Praca z obiekcjami i trudnościami.

 

COACHINGOWE NARZĘDZIA PRACY Z KLIENTEM

Istota coachingu. Coaching a inne dziedziny wsparcia. Tożsamość coacha. Coaching jako sztuka zadawania pytań. Narzędziownia pracy coacha. Schemat rozmowy coachingowej. Kontrakt jaki zawieramy z klientem. Projektowanie sesji coachingowych. Modele rozmów coachingowych. Etiudy coachingowe prowadzone pod superwizją.

 

PSYCHOLOGIA OSOBOWOŚCI

Gatunek a doświadczenie – rola w budowaniu tożsamości człowieka czynników wrodzonych jak i nabytych. Rola doświadczeń w budowaniu systemu przekonań. Destruktywne schematy poznawcze. Typologia osobowości. Różnice w stylach komunikowania się.

 

PSYCHOLOGIA KOLORU

Znaczenie kolorów w kreowaniu wizerunku. Atrybuty koloru. Psychologiczne aspekty związane z barwą. Analiza kolorystyczna. Typy urody. Kolory bazowe. Dobór koloru do charakteru, osobowości, stylu życia i pracy.

 

KSZTAŁT I STYL

Istota stylu. Analiza sylwetki. Przegląd garderoby. Zasady stylizacji. Reguły rządzące modą. Triki modowe. Ponadczasowe stylizacje. Strój jako wizytówka. Komponowanie wizerunku. Komponowanie garderoby na różne okazje.

 

STYLIZACJA TWARZY

Wydobywanie naturalnych atutów twarzy, maskowanie niedoskonałości i defektów. Budowa
i pielęgnacja skóry. Projektowanie makijaży. Trendy w makijażu. Różne rodzaje makijaży. Nauka kamuflażu.

 

PSYCHODIETETYKA

Podstawowe pojęcia psychologii odżywiania: głód, apetyt, kontekst żywieniowy, zachowania jedzeniowe, dieta, masa ciała, idealna masa ciała, BMI, styl jedzenia. Zmiana nawyków żywieniowych w ujęciu psychologicznym. Pułapki umysłu. Odzyskiwanie kontroli nad procesem jedzenia. Błędne koło odchudzania. Jedzenie pod wpływem stresu. Postępowanie z zaburzeniach odżywiania.

 

MARKA OSOBISTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Podstawy tworzenia marki osobistej. Narzędzia budowania marki. Sekrety budowania marki w portalach społecznościowych. Poruszanie się na platformach. Prowadzenie profesjonalnych profili społecznościowych.

 

SEMINARIUM DYPLOMOWE

Sesja oparta na prezentacji prac dyplomowych słuchaczy połączonej z superwizją. Podsumowanie roku i zaplanowanie dalszej ścieżki rozwoju.

Forma zaliczenia

  • Multimedialny opis dwóch metamorfoz
  • Przeprowadzenie 45 minutowej sesji coachingowej pod superwizją

Ilość godzin

220