Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy 

www.wsg.bydgoszcz.pl 

Wydział Nauk Stosowanych w Słupsku

 

Cel studiów:

Studia Podyplomowe przygotowują do pracy z osobami, które z różnych przyczyn nie respektują ogólnie uznanych norm prawnych, moralnych i obyczajowych. Studia te pozwolą poznać mechanizmy powstawania zaburzeń w zachowaniu oraz zdobyć podstawowe umiejętności radzenia sobie z problemami wynikającymi z przejawów zaburzonego zachowania.

Adresaci: studiów:

Program Studiów Podyplomowych skierowany jest do osób z dyplomem studiów wyższych (magisterskich lub licencjackich) zainteresowanych pracą z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami zachowania. Studia te adresowane są do nauczycieli, pedagogów, wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych (i szkolno – wychowawczych) a także pracowników socjalnych, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, świetlic środowiskowych, kuratorów sądowych oraz do wszystkich tych osób, które w pracy zawodowej mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą ujawniającą zaburzenia w zachowaniu.

Uzyskiwane uprawnienia:

Program studiów ukierunkowano na zagadnienia dotyczące etiologii zaburzeń w zachowaniu, diagnozy, pomocy psychologicznej, wychowawczej, terapeutycznej, resocjalizacyjnej i reedukacyjnej dzieci i młodzieży przejawiającej różne symptomy zaburzeń zachowania. Absolwenci zdobywają kompetencje metodyczne w zakresie pracy profilaktyczno-wychowawczej i resocjalizacyjnej.

Ramowy program studiów:

  • Patologie społeczne
  • Podstawy prawne pomocy psychologiczno-wychowawczej
  • Psychologia niedostosowania społecznego
  • Psychopatologia dzieci i młodzieży
  • Profilaktyka społeczna
  • Profilaktyka uzależnień
  • Diagnoza zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń w zachowaniu
  • Współczesne kierunki terapii
  • Podstawy pedagogiki specjalnej
  • Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej
  • Koncepcje zaburzeń zachowania i niedostosowania społecznego
  • Metodyka pracy resocjalizacyjnej z młodzieżą z zaburzeniami zachowania
  • Terapia rodziny
  • Metody zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
  • Trening umiejętności interpersonalnych
  • Rozwijanie myślenia kreatywnego
  • Seminarium dyplomowe

Warunki zaliczenia:

Egzamin końcowy

Ilość godzin: 304

Czas trwania: 3 semestry

Zapisz się online